Veng Skole & Børnehus

Skolen

På en lille skole er der ikke langt fra tanke til handling, man kan hurtigt gribe muligheder og udvikle sig både i forhold til trivsel og faglighed. Det er Veng Skole med ca. 85 elever fra 0.-6. kl. et sprællevende eksempel på. Vi holder fast i gode traditioner, som giver mening. Fx vores daglige samling med morgensang, som er et godt, fast holdepunkt i dagen for store og små.

Samtidig arbejder vi bevidst med at udvikle skolen og dens pædagogik, så den ikke bare lever op til nutidens forventninger, men også til fremtidens. Siden 2005 har vi haft aldersblandede klasser, og så har vi rullende skolestart fire gange årligt.
Det sikrer læringsmiljøer, der tilgodeser alle børn samtidig med, at det bliver naturligt for dem at arbejde og lege på tværs af alder, og at tage hensyn til andre.

Ved allerede nu at tage hånd om fremtidens krav skaber vi de bedst mulige rammer for, at børnene kan lære og udvikle sig. Til glæde for de mange, der sætter pris på en lille skole i det nære miljø, hvor det er trygt at være barn.

Vi har

• rullende skolestart fire gange årligt (efter efterårsferie, juleferie, påske og sommerferie)
  • aldersblandede klasser i indskoling og på mellemtrin
  • høj trivsel og øje for det sociale sammenspil
  • fokus på dannelse og undervisning af høj kvalitet

Efter skoletid kan børnene gå videre i SFO og klub med aktiviteter, hygge, lidt let eftermiddagsmad og meget andet.

Er du interesseret i at høre mere eller besøge os, så kontakt skoleleder Linda Kolling på 87 94 22 53.